OBISK DIJAKOV PARTNERSKE ŠOLE II LICEUM OGOLNOKSZTAICACE V GLIWICAH NA POLJSKEM

Dijaki  Mateusz Pochopin, Kajeten Piotrowski, Michał Gałuszka, Ania Bajor, Kasia Czosnowicz in Karolina Słomińska so z učiteljico Ewo Konieczno obiskali našo šolo.

Z našimi dijaki so preživeli teden v spoznavanju Slovenije in naše šole. Skupaj smo obiskali Prekmurje. Ogledali smo si Vulkanijo, Grad, tropski vrt Dobrovnik in se povzpeli na stolp Vinarium.

2   3

Z veseljem smo gostom postregli s kulinaričnimi dobrotami Prekmurja.

Na šoli so dijaki v delavnicah spoznavali našo kulturo in seveda farmacijo in kemijo.

V Športnem parku Ruše smo se preizkusili v kegljanju in zelo uživali…..

Celotno fotogalerijo si lahko ogledate TUKAJ.

MEDNARODNA IZMENJAVA DIJAKOV GIMNAZIJE IN SKŠ RUŠE IN ŠOLE II LICEUM OGOLNOKSZTAICACE V GLIWICAH NA POLJSKEM

Dijaki naše šole Katja Stopar, Timotej Strlič in Tim Bešić smo  v okviru projekta mednarodne izmenjave dijakov v spremstvu profesorice Eme Ramot obiskali vrstnike na Poljskem.

V septembru in oktobru smo se pripravljali na srečanje z vrstniki s šole II Liceum Ogolnoksztaicace v Gliwicah in vodjo projekta na Poljskem, profesorico Ewo Konieczno. Skupaj z vrstniki še dveh mariborskih gimnazij smo pripravili predstavitev naše države, mesta in šole.

Poljska slika 3 Poljska slika 4

Pripravili smo še delavnico za učence nižjega razreda. Pred odhodom na Poljsko smo po Skypu spoznali naše gostitelje v Gliwicah.

V nedeljo, 23. 10. 2016,  smo se odpravili na Poljsko in spoznali naše gostitelje, naučili smo se prvih poljskih besed in nestrpno pričakovali ponedeljek v šoli.

V ponedeljek, 24. 10. 2016, smo spoznali vse udeležence izmenjave. Naši poljski gostitelji so nam predstavili svojo državo, poljske praznike in običaje.

Po predstavitvah in ogledu šole smo si ogledali Gliwice, mesto, ki je staro 760 let in se ponaša z bogato zgodovino. Sprehodili smo se mimo nove sodobne železniške postaje, skozi  staro mestno jedro z Mestno hišo, mimo gradu in starega gledališča do katedrale. Ogled mesta smo zaključili v čudovitem parku Frederika Chopina.

Poljska slika 2 Poljska slika 1

Po kosilu v šoli smo oblikovali izdelke iz gline in se naučili tradicionalni poljski ples »trojka«.

Poljska slika 6 Poljska slika 5

Gliwice so pomembno povezane s tragičnimi dogodki v 2. svetovni vojni. V Gliwicah se nahaja najvišja lesena konstrukcija te vrsta v Evropi, 111 metrov visok radijski stolp iz macesna, zgrajen leta 1935.

Poljska slika 7

Obiskali smo nekdanjo radijsko postajo, danes muzej, ki je bila prizorišče nemške Provokacije dne 31. avgusta 1939, dan pred izbruhom 2. svetovne vojne.

Poljska slika 8

V šoli smo imeli delavnico o Auschwitzu in Birkenau, ogledali smo si film o Schindlerjevi tovarni v Krakowu.

V sredo, 26. 10. 2016, smo si Schindlerjevo tovarno ogledali v okviru našega obiska Krakowa, čudovitega mesta, ki je nekoliko ublažil globok vtis, ki ga je pustil dopoldanski obisk taborišča Birkenau.

Poljska slika 10 Poljska slika 9 Poljska slika11

V četrtek, 27. 10. 2016, smo se preizkusili v vlogi učiteljev. Skozi igre in zanimive aktivnosti so učenci spoznavali slovenski jezik in našo zanimivo in lepo domovino. Gradili smo pajkovo mrežo in otroke naučili pozdrave v slovenščini, kako se predstaviti, zahvaliti…. V igri z baloni so spoznali barve, ob gumitvistu so spoznali števila. Na zemljevidu Slovenije so ugibali, kje so gore, morje, mesta…. V zadnji igri, ki smo jo poimenovali Avtobus, so dokazali, da smo bili dobri učitelji, saj so slovenščino odlično obvladali.

Poljska slika 14 Poljska slika 13 Poljska slika 12

Popoldne smo preživeli v Gliwicah ob druženju z našimi novimi prijatelji, ki jih v Sloveniji pričakujemo v začetku aprila 2017.

Več fotografij si lahko ogledate v GALERIJI (klik).

Vtisi naših dijakov:

Timotej Strlič:

Poljska kot država mi je bila všeč. Mesto Gliwice je na precej ravni površini. Podeželje je prav tako lepo. Ljudje so zelo prijazni in gostoljubni. Spoštujejo tuje kulture in znajo dobro komunicirati. Naši vrstniki so bili zelo razgledani in vedno pripravljeni pomagati. Ogledali smo si veliko poljskih znamenitosti. Impresioniral me je njihovo navdušenje, ko so govorili o svojih vojnih junakih in poljskih legendah. Veliko spoštovanje imajo do padlih v preteklih dogodkih v Birkenau in Auschwitzu. Mesta so stara in zelo urejena. Njihov avtobusni sistem je starejši, medtem ko je njihov železniški sistem veliko naprednejši kot slovenski. Če povzamem: Spoznal sem veliko novih pozitivnih zanimivosti o Poljski, ki je name naredila močan vtis.

Tim Bešić:

Vsak dan je bil nekaj posebnega in nekaj lepega. Prvi dan so nam učenci gimnazije v Gliwicah predstavili Poljsko in regijo, v kateri so Gliwice, ter njihove praznike. Drugi dan smo izvedeli še več o Poljski v času 2. svetovne vojne. Najprej smo imeli kratko predstavitev, nato smo si šli ogledat radijski stolp v Gliwicah. Za konec tega dne smo v šoli imeli delavnice, kjer smo se naučili ples, značilen za regijo, v kateri so Gliwice, ter imeli delavnice, kjer smo delali skulpture iz gline. 3. dan je bil malo bolj žalosten, saj smo obiskali koncentracijsko taborišče Birkenau. Kasneje je bilo že boljše, ko smo prispeli v Krakow, eno izmed najlepših mest na Poljskem, in za konec dneva smo si ogledali še nekdanjo Schindlerjevo tovarno, ki je danes muzej. Zadnji dan, ki mi je bil najbolj všeč, je bil English mystery day. Učenci so se zelo potrudili, da bi se imeli lepo. Vsi gostitelji in njihove družine so bili zelo gostoljubni in prijazni. Veliko smo se družili tudi z vrstniki z II. in III. gimnazije ter njihovimi gostitelji. Mednarodne izmenjave ne bom nikoli pozabil in sem zelo hvaležen, da sem to lahko doživel.

Katja Stopar:

S Poljske imam veliko lepih spominov. Začnejo se pri vožnji z avtobusom, kjer smo se s preostalimi dijaki boljše spoznali. Odštevali smo ure, minute in sekunde do prihoda. Prišli smo zvečer, izmučeni in utrujeni od vožnje, a hkrati polni veselja, ker smo takrat prvič srečali svoje gostitelje. Dnevi so minevali kot bi mignil. Vsak dan smo imeli veliko aktivnosti in ogledov, a ni manjkalo zabavnih trenutkov, ko smo se nasmejali do solz. Ogledali smo si Gliwice, ki so zelo podobne Mariboru, Krakow, Katowice itd. Prav tako so nam na njihovi šoli pripravili tekmovanje, ki ga imenujejo English Day, kjer smo dosegli visoke rezultate. Popoldneve smo preživljali z družinami, prijatelji ali pa kar skupaj v Gliwicah. Najlepši pa mi je njihov jezik. Gostiteljica me je naučila veliko poljskih besed in osnovnih stavkov, pri tem sva se seveda zelo nasmejali, saj sem imela ogromno težav z izgovorjavo. Ta izmenjava je bila izjemna in je res nikoli ne bom pozabila. Zelo se že veselim povratnega obiska.

(Visited 108 times, 1 visits today)